Home Terms and conditions

Terms and conditions

De Algemene Verkoopsvoorwaarden van Jobusim BV:

Jobusim Bv levert alle redelijke inspanningen om ervoor te zorgen dat deze informatie correct is op het moment van opname, wat niet belet dat er zich op deze site steeds onvolledige of niet meer actuele informatie kan bevinden. Jobusim Bv behoudt zich het recht voor de aangeboden informatie op gelijk welk moment aan te vullen, te wijzigen, te corrigeren of te verwijderen, zonder enige kennisgeving en zonder dat zulks aanleiding kan geven tot enige aansprakelijkheid of compensatie in hoofde van Jobusim Bv. Jobusim Bv sluit uitdrukkelijk elke waarborg of garantie in verband met de verstrekte informatie uit zover wettelijk mogelijk en kan in geen geval aansprakelijk gesteld worden voor enige rechtstreekse schade of gevolgschade.
Het auteursrecht op alle aangeboden informatie berust bij Jobusim Bv en deze informatie kan bijgevolg niet worden gereproduceerd of meegedeeld zonder voorafgaandelijke en uitdrukkelijke toestemming van Jobusim Bv.

Departement Internationaal Vlaanderen

Het departement Internationaal Vlaanderen is de bevoegde instantie die de vergunning toekent en waar verdere informatie verkregen kan worden over de reglementering inzake de exploitatie van toeristische logies en de rechtsmiddelen die algemeen voorhanden zijn bij geschillen en waar de toerist een klacht kan indienen.

Department Internationaal Vlaanderen; dienst toeristische vergunningen. Boudewijnlaan 30 bus
8, 1000 Brussel. 0032 2 553 29 50 logies@iv.vlaanderen.be.

Artikel 1 Definities
1.1 Hotel
De vennootschap die zijn bedrijf maakt van het verlenen van diensten.

1.2 Gastheer
Degene die het hotel vertegenwoordigt bij het afsluiten en uitvoeren van overeenkomsten.

1.3 Verlenen van dienst(en)
Het door het hotel verstrekken van logies en/of eten en/of drank en/of het ter beschikking stellen van het verhuren van fietsen en toebehorend materiaal, alles met alle daarbij behorende werkzaamheden en diensten, en alles in de ruimste zin van het woord.

1.4 Klant
De natuurlijke of rechtspersoon of vennootschap die met het hotel een overeenkomst heeft gesloten.

1.5 Gast
De natuurlijke perso(o)n(en) aan wie op grond van een met de klant gesloten overeenkomst één of meer dienst(en) moet(en) worden verleend. Waar in de voorwaarden van gast of klant wordt gesproken, wordt zowel gast als klant bedoeld, tenzij uit de inhoud van de bepaling en haar strekking noodzakelijkerwijze voortvloeit dat slechts één van beide bedoeld kan zijn.

1.6 Overeenkomst
Een overeenkomst tussen het hotel en een klant terzake een of meer door het hotel te verlenen diensten tegen een door de klant te betalen prijs. Hierbij kan de term overeenkomst of de term reservering gebruikt worden.

1.7 Reserveringswaarde
De waarde van de overeenkomst, die gelijk is aan de totale omzetverwachting van het hotel inclusief eventueel toeristenbelasting en B.T.W. ter zake een met een klant gesloten overeenkomst, welke verwachting is gebaseerd op de binnen het hotel geldende gemiddelden.

1.9 No-show
Het zonder annulering niet gebruik maken door een gast van een op grond van een overeenkomst te verstrekken dienst.

1.10 Groep
Een groep vanaf 6 kamers aan wie door het hoteldiensten moeten worden verleend krachtens een of meer als samenhangend te beschouwen overeenkomsten. Op de groep vanaf 6 kamers kunnen andere voorwaarden van toepassing zijn, zoals het vragen van extra waarborgen.

1.11 Individu
Iedere persoon, vallende onder gast of klant, die niet behoort tot een groep volgens bovengenoemde definitie.

1.13 Annulering
De in schriftelijke vorm door de klant aan het hotel gedane mededeling dat van één of meer overeen-gekomen diensten geheel of gedeeltelijk geen gebruik zal worden gemaakt, dan wel de in schriftelijke vorm door het hotel aan de klant gedane mededeling dat één of meer overeengekomen diensten geheel of gedeeltelijk niet verstrekt zullen worden. De klant acht verantwoordelijk gesteld te zijn voor de annulatie via het kanaal waarop de klant de reservering plaats te annuleren. Bij een niet-geldige annulatie behoudt het hotel het recht de betaling in te houden.

Artikel 2 Algemene rechten en verplichtingen van het hotel
2.1 Het hotel is, onverminderd het bepaalde in de hiernavolgende artikelen, krachtens de overeenkomst verplicht op de overeengekomen tijdstippen de overeengekomen diensten te verlenen op de in het hotel gebruikelijke wijze.

2.2 Het hotel is gerechtigd op ieder moment zonder opzegtermijn het verstrekken van diensten aan een gast te beëindigen wanneer de gast de huis- en/of gedragsregels overtreedt, of zich anderszins zodanig gedraagt dat de orde en de rust in het hotel en/of de normale exploitatie daarvan wordt verstoord. De gast dient alsdan op eerste verzoek het hotel te verlaten. Indien de klant op een andere wijze niet volledig voldoet aan al zijn verplichtingen die hij uit welken hoofde ook jegens het hotel heeft dan is het hotel gerechtigd de dienstverlening op te schorten.
Het hotel mag onderhavige bevoegdheden slechts uitoefenen indien de aard en de ernst van de door de gast begane overtredingen daartoe naar het redelijk oordeel van het hotel voldoende aanleiding geven.

2.3 Het hotel is na overleg met het ter plaatse bevoegd gezag gerechtigd de overeenkomst wegens gegronde vrees voor verstoring van de openbare orde buitengerechtelijk te ontbinden. Maakt het hotel van deze bevoegdheid gebruik, dan zal het hotel tot geen enkele schadevergoeding jegens de klant gehouden zijn.

2.4 Het hotel is niet verplicht enig goed van de gast in ontvangst en/of in bewaring te nemen. Wanneer het hotel een ruimte beschikbaar stelt ter bewaring van enig goed van de gast, Houdt dit in dat het hotel niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk is voor schade, verlies of diefstal van enig goed van de gast, welke het hotel geaccepteerd of geweigerd heeft om in ontvangst en/ofbewaring te nemen.

2.5 Indien het hotel voor het in ontvangst en/of in bewaring nemen van goederen enig bedrag aan de gast in rekening brengt, moet het hotel op die goederen letten als een goede huisvader, onverminderd het bepaalde in artikel 12.

2.6 Het hotel is niet verplicht enig huisdier van de gast toe te laten en kan aan de toelating voorwaarden verbinden. Voor de toelating van assistentiehonden gelden de wettelijke regeling(en), inclusief de daarin aangegeven uitzonderingen.

Artikel 3 Algemene verplichtingen van de gast
3.1 De gast is verplicht om zich aan de in het hotel geldende huis- en gedragsregels te houden en de redelijke aanwijzingen van het hotel op te volgen. Het hotel moet de huis- en gedragsregels op een duidelijk waarneembare plaats kenbaar maken of schriftelijk verstrekken. Redelijke aanwijzingen mogen mondeling worden gegeven.

Artikel 4 Reserveren
4.1 Het hotel kan voorwaarden verbinden aan de reservering.

Artikel 5 Dienst bestaande uit het verstrekken van logies en/ of verhuren van fietsen endaarbij toebehorende goederen.
5.1 Het hotel communiceert in het geval van logies vooraf over het tijdstip waarop de accommodatie ter beschikking van de gast wordt gesteld en op welk tijdstip de gast dient te hebben uitgecheckt.

5.2 Tenzij anders is overeengekomen is het hotel gerechtigd om de reservering voor logies als vervallen te beschouwen wanneer de gast niet tijdig heeft aangegeven op een later tijdstip te zullen arriveren, geen tijdstip heeft aangegeven, geen geldige betaalgegevens heeft verstrekt, met name Kredietkaart. Wanneer het hotel niet in staat is voor aankomst van de gast een verschuldigd bedrag te blokkeren op de kredietkaart omwille van ongeldige gegevens of ontoereikend saldo.

5.3 Het hotel is gerechtigd om van de gast te verlangen dat deze genoegen neemt met een andere, gelijkwaardige accommodatie omtrent logies dan volgens de overeenkomst ter beschikking gesteld zou moeten worden. De gast kan dit alternatief weigeren. De gast heeft in dat laatste geval het recht om met onmiddellijke ingang de overeenkomst waarop voormeld verlangen van het hotel betrekking heeft te beëindigen, onverminderd zijn verplichtingen uit hoofde van andere overeenkomsten.

Artikel 6 Annuleringen
6.1 Annulering door klanten, algemeen
6.1.1 De klant is bevoegd een overeenkomst te annuleren tegen betaling van de annuleringskosten, voortvloeiend uit het gekozen tariefplan.

6.1.2 Het hotel kan uiterlijk één maand voordat de eerste dienst op grond van de desbetreffende overeenkomst moet worden verleend aan de klant verklaren bepaalde individuen samen te zullen beschouwen als groep. Op die personen zijn alsdan alle bepalingen voor groepen van toepassing.

6.1.3 In geval van no-show is de klant in alle gevallen verplicht de reserveringswaarde te betalen ten bedrage van de 1ste nacht.

6.1.4 Indien niet alle overeengekomen diensten worden geannuleerd zijn op de geannuleerde diensten onderstaande bepalingen pro rata van toepassing.

6.2 Annulering van een dienst bestaande uit het verstrekken van logies
6.2.1 Individuen
Bij annulering, van een reservering voor uitsluitend logies, al dan niet met ontbijt, later dan 24 uur (dat is 15:00uur) voor aankomst datum moet 100% van die reservering door de klant worden betaald. De tijdzone is uitsluitend van toepassing waar het hotel gelegen is, de tijdzone van de klant wordt niet in acht genomen door het hotel.

6.3 Annulering door het hotel
6.3.1 Het hotel is met inachtneming van het navolgende bevoegd een overeenkomst te annuleren, tenzij anders is overeengekomen.

Artikel 7 Waarborgsom en tussentijdse betaling
7.1 Het hotel kan van de klant verlangen dat deze onder het hotel een waarborgsom deponeert. Ontvangen waarborgsommen worden deugdelijk geadministreerd, dienen uitsluitend tot zekerheid voor het hotel en gelden uitdrukkelijk niet als reeds gerealiseerde omzet. Tot meerdere zekerheid van het hotel kan deze van de klant verlangen zijn medewerking te verlenen aan het verstrekken van de benodigde gegevens, waaronder het maken van een afdruk of kopie van de kredietkaart van de klant, teneinde de waarborgsom en de mogelijkheid tot het uitwinnen daarvan zo veel als mogelijk zeker te stellen.

7.2 Het hotel kan steeds tussentijds betaling verlangen van reeds verleende diensten.

7.3 Het hotel mag zich verhalen op het ingevolge de voorgaande bepalingen gedeponeerde bedrag ter zake al datgene wat de klant uit welken hoofde ook aan hem verschuldigd is. Het overschot dient door het hotel onverwijld aan de klant te worden terugbetaald.

7.4 Het hotel behoud zich het recht een extra waarborg te vragen aan de gast, wanneer deze meer dan 3 kamers reserveren.

Artikel 8 Aansprakelijkheid van het hotel
8.1 Het hotel is tegenover de gast aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming door het hotel in de nakoming van de overeenkomst, tenzij die tekortkoming niet kan worden toegerekend aan het hotel dan wel aan personen van wier hulp het hotel bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik maakt.

8.2 Onverminderd het bepaalde in artikel 2.5 is het hotel niet aansprakelijk voor beschadiging of verlies van goederen, die in het hotel zijn meegebracht door een gast die daar zijn intrek heeft genomen. De klant vrijwaart het hotel tegen aanspraken van gasten ter zake. Het hier bepaalde geldt niet voor zover de beschadiging of het verlies te wijten is aan opzet of grove schuld van het hotel.

8.4 Het hotel is niet aansprakelijk voor schade direct of indirect aan wie of wat ook ontstaan als direct of indirect gevolg van enig gebrek of enige hoedanigheid of omstandigheid aan, in of op enig roerend of onroerend goed waarvan het hotel houder, (erf)pachter, huurder dan wel eigenaar is of dat anderszins ter beschikking van het hotel staat, behoudens indien en voor zover de schade het rechtstreeks gevolg is van opzet of grove schuld van het hotel.

8.5 Aansprakelijkheid van het hotel is beperkt tot het bedrag dat redelijkerwijs te verzekeren valt.

8.6 Indien voor de gast aan de in bewaring gegeven goederen, waarvoor een vergoeding als bedoeld in artikel 2.5 in rekening wordt gebracht, schade ontstaat, is het hotel verplicht de schade aan deze goederen ten gevolge van beschadiging of vermissing te vergoeden. Schadevergoeding is niet verschuldigd terzake in de afgegeven goederen aanwezige andere goederen.

8.7 Indien het hotel goederen in ontvangst neemt of indien goederen op welke wijze dan ook waar dan ook door wie dan ook worden gedeponeerd, bewaard en/of achtergelaten zonder dat het hotel daarvoor enige vergoeding bedingt, dan is het hotel niet aansprakelijk voor schade aan of in verband met die goederen op welke wijze dan ook ontstaan tenzij het hotel opzettelijk deze schade heeft toegebracht, of de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van het hotel. In alle gevallen geldt dat het hotel niet gehouden kan worden tot vergoeding van schade van goederen die zich bevinden in goederen die worden gedeponeerd, bewaard of achtergelaten, ongeacht of het hotel daarvoor enige vergoeding bedingt.

Artikel 9 Aansprakelijkheid van de gast en/of klant
9.1 De klant en de gast en degenen die hem vergezellen zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle schade die voor het hotel en/of enige derde is en/of zal ontstaan als direct of indirect gevolg van een toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige daad, waaronder overtreding van de huisregels is begrepen, begaan door de klant en/of de gast en/of degenen die hem vergezellen, alsmede voor alle schade die is veroorzaakt door enig dier en/of enig goed waarvan zij houder zijn of die onder hun toezicht staan.

Artikel 10 Overmacht
10.1 Als overmacht voor het hotel, die maakt dat een eventuele daardoor veroorzaakte tekortkoming het hotel niet kan worden toegerekend, geldt iedere voorziene of onvoorziene, voorzienbare of onvoorzienbare omstandigheid die het uitvoeren van de overeenkomst door het hotel zodanig bemoeilijkt dat het uitvoeren van de overeenkomst onmogelijk dan wel bezwaarlijk wordt.

10.2 Indien een van de partijen bij een overeenkomst niet in staat is om aan enige verplichting uit die overeenkomst te voldoen, is hij verplicht de andere partij hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen.

Artikel 11 Gevonden voorwerpen
11.1 In het gebouw en aanhorigheden van het hotel verloren of achtergelaten voorwerpen, die door de gast worden gevonden, moeten door deze zo spoedig mogelijk bij het hotel worden ingeleverd.

11.2 Van voorwerpen, waarvan de rechthebbende zich niet binnen een jaar na de inlevering daarvan bij het hotel heeft gemeld, verkrijgt het hotel de eigendom.

11.3 Indien het hotel door de gast achtergelaten voorwerpen aan deze toezendt geschiedt zulks geheel voor rekening en risico van de gast. Het hotel is nimmer tot toezending verplicht.

Artikel 18 Toepasselijk recht en geschillen

18.1 Op overeenkomsten is bij uitsluiting Nederlands recht van toepassing.

18.2 Ingeval van geschillen tussen het hotel en een klant (niet zijnde een natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf) is bij uitsluiting bevoegd de bevoegde rechter in de woonplaats van het hotel, tenzij krachtens dwingende wetsbepaling een andere rechter bevoegd is en onverminderd de bevoegdheid van het hotel het geschil te laten beslechten door de rechter die bij gebreke van dit beding bevoegd zou zijn.

18.3 Alle vorderingen van de klant verjaren na verloop van een jaar na het moment waarop zij zijn ontstaan.

18.4 De ongeldigheid van één of meer van de bedingen in deze algemene voorwaarden laat de geldigheid van alle andere bedingen onverlet. Blijkt een beding in deze algemene voorwaarden om enigerlei reden ongeldig, dan worden partijen geacht een geldig vervangend beding overeengekomen te zijn dat het ongeldige beding naar strekking en reikwijdte zoveel mogelijk benadert.